03 toukokuuta 2012

Peiton tapainen

Ihka ensimmäinen tekemäni peitto on nyt valmis! Phuh. Yleensä olen hyvinkin suoraviivainen käsityöihminen, joten tälläinen pikku näpertely ei ole ollenkaan minua. Olen ennenkin aloittanut vaikka kuinka ja monta peittoa, mutta aiemmin ei yksikään ole valmistunut. Olen aina kuvitellut, että palapeitot eivät ole minua varten. Joskus on haustaa todistaa itselleen olleensa väärässä!
Toki tämä on nyt enemmänkin peitoke, kokoa rätillä on jopa 50 x 60 cm joten kauhean iso otus ei sen alle mahdu loikoilemaan. Dominopaloja tein 30, sillä lankani eivät riittäneet yhtään isompaan peittoon. Lankoina olen käyttänyt varastoihin kertyneitä alle 20 gramman tico tico jämiä. Mukana on ainakin violettia, vihreä-sinistä, pinkki-keltaista, itsevärjättyä vihreä-punaista, sinistä ja keltaista. Reunuksien virkkaamista varten jouduin aloittamaan uuden kerän vihertävää ticoa, josta kuluikin kaikki 100 g. Peitto painaa yhteentä n. 250g.
Ja kuten aina ennenkin, yhtäkään neuletta en voi sisällä kuvata ilman, että tuollainen karvavauva änkee kuvaan mukaan. On se vain niin linssilude <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti