04 lokakuuta 2012

tiii-tiii. ti-ti-ti-tiiiii-tii

Kaveri pyysi minua tekemään Star Wars aiheisia amigurumeja, jotta hän antaa niitä rakkaalleen lahjaksi. Minä elämää huonompi virkkaaja lupauduin. Nyt olisi yksi valmiina, oma henkilökohtainen hahmosuosikki Yoda! Virkkasin tämän amigurumin perusohjeella, joka löytyy kirjasta Karmivan suloiset amigurumit ( Christen Hansen, 2008). Ei ehkä tullut ihan täydellinen, mutta paras, mitä minun taidoillani saa.
Tykkään hirveästi tälläisistä pienistä maskoteista, ne ovat suloisia ja valmistuvat nopeasti. Jostain syystä olen kuitenkin niin saamaton, että en ole opetellut kunnolla niitä tekemään. Virkkaaminen on ärsyttävän vaikeaa, ja vaikka kuinka yritän tehdä ihan oikean kerroksen vaihdon ketjusilmukalla ja edellisen kerroksen päätän piilosilmukalla, niin silti se kerroksen vaihtumiskohta katoaa aina jonnekin. Ja virkatusta pinnasta ei näe niin hyvin, missä kohtaa on lisännyt ja missä kaventanut, niin jos laskuissa menee sekaisin on ainoa vaihtoehto purkaa (tai soveltaa, kuten minä teen).
Tulin kuitenkin kovin iloiseksi, että sain tämän tehtyä. Tulin myös vielä iloisemmaksi, kun soitin sille kaverille (sille jolle tein tämän) ja hän tuli iloiseksi kun kuuli Yodan olevan valmis. Ja että käyn koirapuistoreissulla pudottamassa sen postiluukusta (oli itse päivän töissä, joten ei ehtinyt kahvittamaan minua). Toivottavasti myös hänen rakkaansa tulee myös onnelliseksi lahjasta.

7 kommenttia:

  1. Aww! Jos olisin katsonut ko. elokuvat, osaisin varmaan kommentoida pikkunäppärästi Yodan sanajärjestyksellä. Mutta en ole katsonut, joten en osaa. Kiva se on kuitenkin! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ei, voiko olla olemassakaan ihmistä, joka ei olisi tähtien sotia nähnyt! :D Suosittelen kyllä katsomaan! Toisaalta mulla niitten elokuvien hienoutta lisää se, että ne on isänkin lemppari elokuvia ja pienenä tyttönä olen ne isän kanssa katsonut. Olen aina ollut isän tyttö (ja huono uninen) ja usein kömmin sängystä takaisin isän viereen sohvalle katsomaan elokuvia. Äiti ei tähän antanut lupaa, joten piti odottaa sängyssä niin kauan, että äiti meni nukkumaan :D

      Poista
  2. AAAivan mahtava! :D

    Nyt tuli hirveä hinku nähdä Chewbacca amigurumina. :D

    VastaaPoista
  3. Kiitos <3 Ihan on Yoda joka nyt seisoo keittiön pöydällä kaljapullo käpälässään.

    VastaaPoista