19 tammikuuta 2012

Valitusta, mutta ihan aiheesta

Älkää kukaan koskaan tilatko mitään Suomalaisen Kirjakaupan nettisivuilta! Miksikö? Tämän takia:

Olen 22.11. tilannut kirjan, jonka toimitusajaksi ilmoitettiin 4-6 viikkoa. Maksoin kirjan samantien ja maksu kirjautui tilauksen tietoihin. Neljä viikkoa myöhemmin sain viestin: toimitus viivästyy n. 2 viikkoa. Kahden viikon päästä uusi viesti: taas myöhästyy 2 viikkoa. Tuosta toisesta viestistä on nyt kolme viikkoa eikä mitään kuulu eikä näy. Lähetin asiakaspalveluun sähköpostia, johon vastausautomaatti vastasi, että asiakaspalvelu on ruuhkautunut ja vastaaminen todennäköisesti kestää. Pitkään. Soitin asiakaspalvelun numeroon ja jonotin kuunnellen huonoa musiikkia yli 15 minuuttia, jonka jälkeen minulle kerrottiin, että Suomalainen Kirjakauppa tilaa ihmisten tilausten perusteella kirjan ulkomaisesta kirjakaupasta (ei kustantajalta) ja ilmeisesti sielläkään ei kirjaa ole varastossa. Asia luvattiin selvittää ja minulle soittaa takaisin... Saas nähdä kuuluuko mitään.

Juttelin eilen kirjan viivästymisestä Calgorin kanssa, ja hänkin kertoi tilanneensa muutaman kirjan kyseisestä puljusta. Kirjat luvattiin toimittaa alle kuukaudessa ja mitään ei ole kuulunut, vaikka on mennyt jo reilusti yliajalle. Hänelle asiakaspalvelusta ei vastattu ollenkaan.

En ainakaan itse jatkossa tue tälläistä toimintaa, vaan ostan kirjani sieltä, mistä ne myös toimitetaan asiakkaalle (tai ainakin kerrotaan, jos jostain syystä kirjaa ei olekaan saatavilla).

Nih!

5 kommenttia:

  1. Ohhoh, sieltä jopa soitettiin takaisin (vielä melko nopeasti) ja kerrottiin, että ulkolaisella toimittajalla ei ole kirjaa varastossa ja toimitukseen menee X aikaa (eli todennäköisesti kustantajalta loppu).

    VastaaPoista
  2. niiin tuttu tunne... en tosin ole tilannu kirjakaupan kautta mitään, mutta itse tilasin 17.12 suzyvanderbylia netti/gootti kaupasta talvitakin ja siellä luki että kyseisen takin toimitus aika on 2-3 viikkoa ja jos ongelmia on maahantuojalta niin saattaa mennä 4 viikkoa... yli kuukausi on jo mennyt eikä kyseinen paikka vastaa edes viesteihin, mistään ei löydy puhelin numeroa ja sivuilla oleva sähköpostikin on väärä, ainoa tapa ottaa yhteyttä on sivujen palaute laatikko, jonka viesteihin he eivät ole vastanneet! Ja tietysti tämän takin olen joutunut maksamaan tilauksen yhteydessä!=D että saa nähä koska täälläkään suunnalla saa nähä tilaamiaan tavaroita!!!

    VastaaPoista
  3. Olen joskus tuolta tilannut ihan onnistuneesti, silloin ei mitään isompia viivästyksiä ollut, mutta muistan kyllä ajatelleeni, että taas näin että suomalaisesta kaupasta tilatessa saa odotella kauemmin kun ulkomailta tilattaessa. Toivottavasti vielä kirjasi saat! :)

    VastaaPoista
  4. Noh, minulla nyt sitten kävi vähän parempi tuuri. Aikaisemminhan siis kun olen yrittänyt soittaa suomalaisen asiakaspalveluun, ilmoittaa heti "verkko varattu". Ei siis mitään jonotusmusiikkia tms. Tänään soitin jälleen kun kuulin että ainakin se numero oli toiminut, ja nyt pääsin läpi. Kuulin sitä kautta että paketti on saapunut postiin 16.pv jo, mutta minulle ei ole tullut asiasta mitään ilmoitusta. Onneksi sain puhelimitse seurantakoodin ja sain haettua paketin tänään postista. En tiedä missä päässä homma kusi, mutta vähän epäilyttää.

    VastaaPoista
  5. No kaipa mä sitten kuulun niihin joilla ei ole mitään ongelmaa suomalaisen kanssa. Mulla tökki joskus Akateeminen kirjakauppa ja heidän nettisivunsa. Että näi. Itse siis jatkan edelleen Suomalaisen asiakkaana. Ja oletan Calgorin tapauksessa kusseen myös Itellan. :D

    VastaaPoista